Barack Obama, senatorul democrat devenit, suprinzător, favoritul democraţilor la învestitura pentru prezidenţialele din noiembrie, îşi ia în serios candidatura, pregătind extinderea masivă a echipei sale de campanie pentru a face faţă unei lupte la nivel naţional cu candidatul republican, John McCain. Printre primele măsuri concrete anunţate de Obama se numără formarea unei noi echipe, specializată în contracararea zvonurilor lansate prin Internet, relatează cotidianul The Guardian. “Zvonistica” pe Internet i-a adus lui Obama destul de multe pierderi în lupta pentru învestitura democrată. Odată însă lupta la nivel naţional începută, nu îşi poate permite să mai apară, aşa cum a fost cazul în iarnă, vreo fotografie cu el îmbrăcat în ţinuta tradiţională kenyană, inclusiv turban.
În timp ce tabăra senatoarei Hillary Clinton era învinută că joacă murdar furnizând presei muniţie pentru a-l face “KO” pe Obama, acesta din urmă era întors pe toate părţile, principala preocupare a naţiei americane fiind dacă nu cumva este musulman, deci, prin extensie, terorist sau fundamentalist. Noua echipă va contracara acest tip lovituri dar şi pe cele ce sunt considerate în general “puncte vulnerabile”, cum ar fi remarcile uneori brutal de oneste ale soţiei sale, Michelle. Ea a generat o dezbatere uriaşă, atât în mass-media, cât şi pe Internet, când a spus că “pentru prima dată în viaţa mea adultă, sunt mândră de ţara mea”.
Zvonurile costă voturi
Brooks Jackson, directorul unei organizaţii academice independente fondată în 2003 în vederea verificării validităţii afirmaţiilor făcute în timpul campaniei electorale, a reamintit că au circulat zvonuri false pe Internet şi despre George W. Bush şi John Kerry la alegerile din 2004. Însă “în cazul lui Obama, situaţia este mai problematică”, a explicat Jackson, adăugând că unul dintre zvonurile cele mai persistente este că Ob