Atracţia mărcilor de lux a crescut puternic în rândul românilor, concomitent cu evoluţia veniturilor şi dezvoltarea mediului de afaceri. Deja notorii, brandurile de lux investesc în marketing, printre cele mai folosite forme de promovare fiind evenimentele exclusiviste. Ultimul lucru despre care vorbeşte vânzătorul unui produs de lux este preţul. Până la negocierea acestuia, un brand din această categorie îşi prezintă istoria, tradiţia producătorului transmisă din generaţi
Atracţia mărcilor de lux a crescut puternic în rândul românilor, concomitent cu evoluţia veniturilor şi dezvoltarea mediului de afaceri. Deja notorii, brandurile de lux investesc în marketing, printre cele mai folosite forme de promovare fiind evenimentele exclusiviste.
Ultimul lucru despre care vorbeşte vânzătorul unui produs de lux este preţul. Până la negocierea acestuia, un brand din această categorie îşi prezintă istoria, tradiţia producătorului transmisă din generaţie în generaţie, apoi unicitatea sau ineditul modelului şi, nu în ultimul rând, atunci când e cazul, performanţele tehnice. Abia în final menţionează preţul, de cele mai multe ori negociabil, iar dacă clientul se hotărăşte să cumpere, pentru cele mai scumpe urmează aşteptarea, de la câteva luni până chiar la un an. Toată această strategie face parte dintr-un amplu proces de marketing, pe care fiecare brand de lux îl stabileşte la nivel internaţional, fie că este vorba de ceasuri, accesorii sau de automobile.
Business de 150 milioane euro, cu 11.000 de clienţi potenţiali
Potrivit lui Oliver Petcu, managing director la CPP Management Consultants, piaţa luxului din România a crescut anul trecut cu 15%, iar pentru acest an este estimat ca ea să atingă 150 de milioane de euro. Din punctul de vedere al clienţilor, Petcu spune că există în prezent circa 11.000 de români, cu venituri anuale de peste 50.000 euro,