De ceva vreme pun aceasta intrebare cursantilor de la trainingurile de marketing online. Se intampla ca uneori sa primesc raspunsul dorit. Rareori de fapt. Chiar si cu raspunsul corect ma intreb daca el a fost gandit acolo, pe loc, sau este constientizat anterior. Primesc raspunsuri de genul: Ionel (unde Ionel - nume de cod - este seful companiei). Altele, mai timide, ceva de genul: Marioara (unde Marioara – nume de cod – este contabila sefa, sau HR-ista). Si cum spuneam, rareori, raspunsul este: CLIENTII.
Raspunsul este partial corect. Din pacate. Clientii unei regii de media online sau chiar firma de productie de siteuri sunt de fapt agentii de publicitate / media. Daca ar fi sa-i numim mai corect, “platitorii” s-ar numi, in limbajul de afacereza: ADVERTISERI. Acele companii care investesc bugetele de 15 milioane de euro vehiculate in piata de media online si alte milioane bune in partea de productie si web design.
Veti spune: Ei si? Ce e cu asta? Aveti dreptate. Ce este cu acest lucru? Este vorba pe de o parte de respect iar pe de alta parte de business si marketing. Este vorba de respectul pentru client, cel care iti sustine afacerea. Este vorba de respect pentru clientul care sustine afacerea companiei pentru care lucrezi. Este vorba de eficienta si incredere pe care vrei sa o obti de la clientii de publicitate online care, din pacate, nu sunt tratati asa cum ar merita. Siteuri web prost facute, campanii online prost facute. Bani aruncati pe fereastra. 89% ! O vorba celebra spune: jumatate din banii cheltuiti pe advertising sunt aruncati pe apa sambetei. Problema e ca nu stii care jumatate. In online, procentul tinde catre 89%.
Unde este increderea, motivul principal pentru care cineva ar face business cu tine? In economiile avansate de mult nu mai este pretul pe primul loc. Pentru ca acesta este ocupat de INCREDERE.
Veti spune: bani putin