Numarul de clienti unici (vizitatori) ai site-urilor monitorizate de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) a depasit pentru prima oara din septembrie 2007 cifra de 40 de milioane, conform datelor din Studiul de Audienta si Trafic Internet (SATI). Astfel, cele 220 de site-uri monitorizate prin SATI au inregistrat un numar cumulat de 43,038 milioane clienti unici - in crestere cu 13,86% fata de luna precedenta si cel mai mare de la primele date raportate de SATI, in luna septembrie a anului trecut.
Numarul de site-uri monitorizate prin SATI a crescut la 220 in mai, de la 214 in aprilie si 187 in septembrie 2007.
In conditiile in care minivacanta de o saptamana luata de multi romani in luna aprilie, cu ocazia sarbatorilor pascale, a dus piata in jos, aproape de nivelul inregistrat in ianuarie, rezultatele din mai indica o crestere de doua cifre pentru intreaga piata.
Numarul total de clienti unici de pe site-urile monitorizate de SATI a scazut in aprilie cu 4,94%, la 37,797 milioane de utilizatori. In aceeasi perioada, primele 15 site-uri ale unor companii media din SATI, dupa numarul de clienti unici, inregistrau o scadere de 8,3%.
Cele mai vizitate site-uri din luna mai, dupa numarul de clienti unici, au fost forumul site-ului Softpedia.com (2,075 milioane vizitatori unici) si neogen.ro (1,290 milioane clienti unici).
Site-ul local de partajare video trilulilu.ro, care a fost pentru prima oara inclus in SATI, a intrat in top direct pe locul patru cu 1,242 milioane clienti unici in luna mai.
Numarul clientilor unici inregistrati de cele mai vizitate 15 site-uri ale unor companii media a inregistrat o rata de crestere medie de 10,05%, la 8,857 milioane.
Trei dintre cele mai mari rate de crestere de pe acest segment au fost inregistrate de site-urile cotidienelor Evenimentul zilei, Cotidianul si Gandul. Ziarul Financiar a