» AVAS sustine ca informatia nu este de interes public.
» Tehnologia actuala, estimata la 400 de milioane de dolari, la second-hand.
Muncitorii de la ford romania au demarat recent procesul de inlocuire a liniilor de productie pentru autoturismele Daewoo cu o noua tehnologie. Prima sectie care va fi demontata este vopsitoria, dupa care va urma sectia de caroserii. Compania Ford nu spune ce va face cu aceste utilaje, estimate de angajati la 400 milioane euro. Dupa unele surse din uzina, utilajele s-ar putea vinde pe piata second-hand.
Demontarea utilajelor si eventuala lor valorificare pe piata second-hand pune intrebarea cati bani se vor castiga din operatiune. A iesit insa la iveala ca Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) nu vrea sa dea informatii cu privire la valoarea acestor utilaje, desi se afla in posesia unui raport de evaluare financiara a companiei Daewoo Automobile Romania (DWAR). Raportul, care a fost comandat de catre AVAS in vederea privatizarii, va fi facut public abia peste zece ani, ne-a declarat ieri Adrian Crivii, managerul si actionarul majoritar al Darian Consultanta Financiara SRL Cluj-Napoca, firma care a intocmit acest document. Potrivit acestuia, firma Darian are o clauza de confidentialitate in contractul cu AVAS, care ii interzice sa faca publice aceste informatii. "Am incalca acest contract daca am face publice informatiile cu privire la valoarea Daewoo. Nu le putem divulga decat dupa zece ani", ne-a declarat Crivii. AVAS refuza, la randul sau, sa faca publica evaluarea. "Aceeasi clauza de confidentialitate priveste si AVAS. Informatiile nu sunt de interes public", ne-a informat Adriana Tran, reprezentanta biroului de comunicare cu presa din cadrul AVAS. "Exista posibilitatea ca echipamentele actuale sa ajunga pe piata second-hand a tehnologiei. Mai sunt destule fabrici care produ