Principalele şosele din ţară sunt vinovate de jumătate dintre accidentele grave. Şefii de la Transporturi ne asigură însă că nu vom avea drumuri la nivel european nici în următoarele decenii. Sursa: Codrin Prisecaru
1 /.
O acţiune fără precedent a poliţiei debutează, luni, pe DN1 (Bucureşti-Oradea), DN2 (Bucureşti-Siret) şi DN7 (Bucureşti-Nădlac), considerate şoselele „ucigaşe“ ale României. Zilnic, până pe 16 august, sute de poliţişti, dotaţi cu radare, vor „vâna“ şi cele mai mici abateri de la normele rutiere.
Vacanţa de varăaduce şi cele maimulte accidente
Pentru prima dată însă, oamenii legii nu-i vor viza doar pe şoferi, ci şi pe pietoni. Motivul: pe cele trei drumuri naţionale s-au produs, anul trecut, 790 de accidente rutiere grave, în care au murit peste 400 de persoane, iar alte 740 s-au ales cu răni grave.
„Pe aceste drumuri avem nu mai puţin de 121 de puncte negre (definite drept acele segmente de drum în care se înregistrează cel puţin zece accidente rutiere grave, într-o perioadă de cinci ani consecutivi), din cele 265 existente la nivel naţional. Deoarece analizele noastre arată că cele mai multe dintre aceste accidente au loc de la jumătatea lunii iunie până la jumă tatea lunii august, am decis să demarăm acum această acţiune, în speranţa că astfel vom putea reduce tragediile de pe aceste şosele“, a precizat, ieri, chestorul Petre Tobă, prim-adjunct al şefului Poliţiei Române.
Mai-marii de la Transporturiridică din umeri
În ciuda eforturilor poliţiei, problema mare a traficului din România o reprezintă însă lipsa infrastructurii, fapt recunoscut, ieri, şi de Cristian Duică, directorul adjunct al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADN). În timp ce chestorul Tobă preciza că poliţiştii se bazează, mai ales în această perioadă, pe sprijinul CNADN pentr