Timp de câteva saptamâni, candidatii mureseni s-au întrecut care mai de care în programe electorale, proiecte marete si promisiuni pentru un viitor mai roz. Fie ca a fost vorba despre emisiuni televizate sau întâlniri fata în fata cu votantii, politicienii au facut tot ce le-au stat în putinta pentru a obtine încrederea si bunavointa alegatorilor, pentru ca asa cum s-a vazut la Sighisoara, fiecare vot conteaza în stabilirea învingatorului.
“Fa-te frate cu dracul pâna treci puntea”, spune un cunoscut proverb, pe care se pare ca l-au aplicat si stimabilii nostri candidati. Lupta s-a încheiat si acestia s-au retras în bârlog, de unde tare ma tem ca nu vor iesi decât dupa patru ani. Întâlnirile politicienilor cu omul simplu de pe strada, în care erau ascultate doleantele si ofurile cetateanului au încetat subit, la fel cum au debutat. Au început în schimb scumpirile.
Daca înainte de 1 iunie muresenii aveau, deloc întâmplator, acces gratuit în complexul de agrement Week-end, dupa încheierea scrutinului s-au deschis si casele de bilete. Astfel, oricine doreste sa se bucure de soare, sa faca o baie si sa savureze o bautura racoritoare la una din terase trebuie sa scoata 5 lei din buzunar.
Si conducatorii auto care doresc sa îsi lase masina în parcarile publice din Târgu-Mures trebuie sa se pregateasca sa scoata mai multi bani din buzunar. Întrucât firmei care a concesionat de la primarie serviciul de parcare îi va expira contractul în luna august, acesta va fi renegociat, ceea ce înseamna ca soferii vor plati mai mult pentru “luxul” de a parca pe domeniul public. Care, curios, nu e administrat de primarie, ci de o societate privata, care câstiga bani frumosi fara sa faca aproape nimic.
Cu toate ca nu e vorba de scumpiri considerabile, tot scumpiri se numesc, facute dupa încheierea alegerilor, pentru a nu periclita cumva numarul de voturi obtinute.