- Proiectul initial al centurii de ocolire va fi modificat prin construirea unui tunel de 1,i8 km, spune ministrul Ludovic Orban.
- Proiectul unui tunel pe sub Feleac a fost lansat de fostul primar PRM al Clujului, Gheorghe Funar.
Ministrul transporturilor, ludovic Orban a vizitat ieri santierul de la centura de ocolire est a Clujului, Valcele – Apahida. Potrivit acestuia, constructorii, consortiul Italian Tirenna Scavi – Pizzarotti au prezentat un deviz de cheltuieli cu 43% mai mare decat suma cu care s-a castigat lucrarea. Ludovic Orban a apreciat ca acesta este aberant, prin costurile la care constructorul a evaluat modificarile din proiectul tehnic si cresterea costurilor la materiile primei materialele folosite. "Am conchis cu constructorul sa fie rediscutata fiecare modificare de proiect in parte in baza unui studiu tehnic care sa releve cresterile implicate", a spus ministrul Transporturilor.
"Deoamdata, proiectul ramane in suma pentru care a fost licitat, de 64 de milioane de euro" a declarat directorul Directiei Regionale de Drumurii Poduri, Eugen Cecan. El a mai spus ca proiectul va fi modificat prin construirea unui tunel de 1,8 kilometri pe tronsonul I al centurii. Primele doua trosoane ale centurii de est sunt realizate de catre consortiul Tirenna Scavi – Pizzarotti, iar cel de-al treilea, care face jonctiunea cu nodul de circulatie de la Apahida este construit de compania Vegyepszer Grup din Ungaria. "La acest tronson exista unele probleme create de necesitatea devierii cursului Somesului – necesara pentru extinderea pistei Aeroportului International Cluj la 3500 de metri" a explicat Cecan.
Proiectul de ocolire est a Clujului are importanta regionala, intrucat prin intermediul acestuia va fi realizata legatura dintre nordul Transilvaniei si a Maramuresului cu partea de centru si sud a acesteia. Totodata,