» In zece ani, pe canalele navigabile se vor transporta anual 60 milioane tone marfa.
Compania nationala Administratia Canalelor Navigabile a realizat un Master Plan pe termen mediu (2008-2013) si lung (2008–2025), care a a fost insusit si aprobat de Ministerul Transporturilor, care l-a integrat in Master Planul General de Transport al Romaniei. "Master Planul se refera la investitiile si dezvoltarea companiei pe termen mediu si lung", a precizat Ovidiu Cupsa, directorul general al CNACN. Acesta a precizat ca documentul cuprinde 29 de proiecte investitionale, a caror valoare estimata se ridica la aproape 400 de milioane de euro.
La acestea se adauga constructia Canalului Dunare - Bucuresti, aflata in grafic. Cupsa a precizat ca, potrivit prognozelor, traficul pe canalele navigabile va ajunge la circa 60 de milioane de tone pana in anul 2018, adica dublu fata de perioada prezenta (pentru 2008 sunt prognozate 29 milioane tone). Traficul va creste liniar pana in 2012-2013, cand, odata cu finalizarea Canalului Dunare–Bucuresti, va cunoaste un salt important. Cifrele nu iau insa in considereare posibila amplasare a combinatului siderurgic Voestalpine in Agigea. Potrivit lui Ovidiu Cupsa, daca acest lucru se va intampla, austriecii vor tranzita circa 20 de milioane tone marfa pe an. "Sunt extrem de optimist in ceea ce priveste ducerea la indeplinire a acestui Master Plan. Riscul cel mai mare este cel financiar, dar bani exista, prin proiecte europene", a conchis Ovidiu Cupsa, amintind de cele 31 de miliarde de euro pe care Uniunea Europeana le pune la dispozitia Romaniei, o parte special pentru proiecte de infrastructura.
» Barje in loc de trenuri
Ovidiu Cupsa a precizat ca finalizarea Canalului Dunare–Bucuresti va duce la cresterea traficului fluvial. "Un convoi compus dintr-un impingator, care foloseste un motor de tractor, si