Deşi investiţia este în faza de obţinere a acordului româno-bulgar, trei firme s-au interesat de construirea podului Bechet-Oreahovo. Una dintre companii mai are lucrări în zonă, şi anume deţine antreprenoriatul general la Gara Craiova.Aproximativ 10.000 de autovehicule tranzitează lunar, numai într-un singur sens, frontiera cu Bulgaria, prin punctul Bechet-Oreahovo. Aceasta înseamnă că traficul a crescut de şapte ori faţă de acum 12-15 ani, potrivit unor studii. Autorităţile locale de pe cele două maluri ale Dunării, dar şi cele de la nivel de guverne ale celor două ţări au ajuns la concluzia că este necesar un pod peste Dunăre în zona amintită, chiar dacă podul Calafat-Vidin devine realitate, în curând. Doar că, pentru construcţia care ar urma să lege Bechetul de Oreahovo, discuţiile sunt incipiente şi va mai curge multă apă pe Dunăre până când fluviul va putea fi traversat pe pod. „Acum s-a constituit o comisie interministerială, care să elaboreze un acord între Guvernele României şi Bulgariei şi care să stabilească amplasamentul podului, adică să efectueze un fel de studiu de prefezabilitate. Până acum a fost elaborat doar proiectul acordului“, a precizat, pentru GdS, ministrul român al transporturilor, Ludovic Orban, care a fost prezent la discuţii, la întâlnirea prim-miniştrilor celor două ţări.
Trei firme interesate Ludovic Orban a spus că, fiind vorba despre o construcţie strategică, pentru ridicarea podului se va organiza licitaţie publică internaţională. Ministrul transporturilor a dezvăluit că deja s-au interesat de construirea podului peste Dunăre „trei firme serioase“, despre care Orban nu poate spune decât că „sunt de naţionalităţi diferite, dar nu am cum să le dezvălui identitatea. Se va realiza un parteneriat public-privat, concesiune, mai pe româneşte, iar firma care va aduce finanţarea pentru pod îşi va recupera ulterior investiţia din ex