Boom-ul din industria telefoniei mobile a determinat si cresterea ratei de cumparare a gadget-urilor mai ales in randul femeilor, conform New York Times.
Numarul femeilor din Statele Unite care utilizeaza smartphone-uri s-a dublat in ultimul an, ajungand la 10,4 milioane de unitati vandute numai in randul publicului feminin, si creste constant, intr-un ritm poate chiar mai accelerat decat in cazul barbatilor, care solicita din ce in ce mai multe aparate mobile wireless, arata un studiu organizat de Nielsen Online.
Cifrele sunt mult mai elocvente in privinta produsului Apple, dat fiind faptul ca in luna octombrie a anului trecut, unul din patru utilizatori de iPhone era femeie si ca, in martie 2008, numarul acestora s-a schimbat semnificativ, de data aceasta unul din trei utilizatorii apartinand sexului feminin, releva cercetarea celor de la Nielsen.
In plus, lansarea noului model de iPhone ar putea accelera cresterea nivelului de cumparare a acestor tipuri de gadget-uri mobile in randul audientei feminine.
De asemenea, vanzarile la unitatile de smartphone ar putea creste si datorita ieftinirii acestor telefoane (spre exemplu, un BlackBerry Petite costa aproximativ 63 euro), dar si datorita calitatii, implicit mai bune, pe care o au noile modele.
Femeile utilizau telefoanele mobile in afaceri de ani buni, insa, de curand, acestea au inceput sa le foloseasca si pentru a tine legatura cu prietenii sau pentru a organiza mai bine activitatile de ordin familial.
“Nu mai esti vazut ca un ciudat daca ai un smartphone. Femeile, inclusiv sotiile si mamele, trebuie sa tina pasul cu vietile incarcate pe care le au”, sustine Carolina Milanesi, director de cercetare la Gartner Group.
Producatorii de telefoane si furnizorii de servicii de telefonie mobila vad femeile ca fiind publicul tinta al ofertelor lor.
Astfel, 71% dintre femei ia