EuroArt a avut 10.000 de spectatori, un numar important. Impactul national este insa zero. Bilantul EuroArt, un festival ce se doreste a fi un punct de referinta pe lista aproape inexistenta a evenimentelor de impact national organizate la Iasi, scoate la iveala aspecte mai mult sau mai putin placute. Faptul ca, timp de sapte zile, iesenii au avut parte de cite trei spectacole pe zi in distributia carora au intrat nume grele, precum Marcel Iures, Ion Caramitru, Mircea Albulescu, Adriana Trandafir, Mircea Diaconu, Florin Piersic jr, merita aplaudat. Cu toate acestea, initiatorul evenimentului, Adi Afteni, a repetat greselile primei editii. Festivalul sau nu a avut impact national, criticii au lipsit cu desavirsire, iar evenimentul a ramas tot fara o identitate proprie. Afteni accepta criticile, insa are argumente pentru fiecare dintre ele. In viziunea sa, important este ca pentru 2,5 miliarde lei vechi, - cit a investit in veniderea celor 20 de trupe -, iesenii s-au putut bucura de nume mari si de regizori importanti. Criticii au lipsit Festivalul se doreste a fi unul de dramaturgie europeana, insa nu e clar daca asta se refera doar la autorii pieselor sau are in vedere si participarea unor trupe din teatre ale Europei. La editia din acest an au fost prezente trupe de la Moscova si Chisinau. "Manifestarea nu are o dimensiune europeana, asa cum indica titulatura, nu a avut ecouri nici macar nationale. Cu exceptia iesenilor si a trupelor nu stie nimeni de EuroArt, intrucit criticii, jurnalistii specializati au lipsit", spune Oltita Cantec. Afteni, in schimb, considera ca titulatura festivalului este foarte buna. "Este unul de comedie si de dramaturgie europeana. Nu vreau sa ofer o identitate tematica mai abstracta pentru ca vreau sa am o paleta larga de alegere a pieselor ", spune Afteni, spunind ca in lipsa criticilor ecoul festivalului va fi dus in tara de actori. "In