De la sfârşitul acestei luni, opt firme mari de alimente din România vor introduce un nou sistem de etichetare a produselor pe care le vând pe piaţa românească.
„Este vorba despre firme mari precum Unilever, Mars, Nestle, Coca-Cola“, explică europarlamentarul Magor Imre Csibi, care a organizat săptămâna aceasta o dezbatere la Parlamentul European despre noul sistem de etichetare a alimentelor propus de Comisia Europeană pentru aplicare în ţările Uniunii Europene.
Acest nou sistem presupune afişarea pe partea din faţă a produselor, şi nu pe verso, a unor elemente esenţiale pentru sănătatea consumatorilor: numărul de calorii, conţinutul de grăsimi, carbohidraţi (cu referire la zahăr), sare şi acizi graşi saturaţi, cu un font suficient de mare pentru a putea fi citit uşor. Scopul acestei noi modalităţi de etichetare este în principal prevenirea obezităţii în ţările din UE, dar şi a diabetului sau a bolilor cardiovasculare.
„Mai mult de jumătate din populaţia adultă europeană este supraponderală sau obeză, iar în rândul tinerilor numărul persoanelor cu probleme de greutate creşte anual cu 400.000. Simplificarea etichetării este un prim pas concret în lupta împotriva obezităţii. Educaţia consumatorilor rămâne însă cel mai important element“, a mai declarat europarlamentarul Mogor Imre Csibi. Reprezentanţii Comisiei Europene presupun că fontul literelor pe noile etichete va fi de minimum 3 mm, iar perioada de tranziţie pentru aplicarea noilor norme după adoptarea lor de Parlamentul European - de 3 ani.