După „descinderea“ de acum trei luni, producătorul Ford nu a declanşat o explozie a investiţiilor colaterale. Sursa: Codrin Prisecaru
În afară de angajarea a două „duzini“ de străini, mult-aşteptatul „efect Ford“ este aproape invizibil în Craiova. Americanii de la Ford au adus până acum în Bănie numai specialişti din Europa. Inspectoratul Teritorial de Muncă Dolj a anunţat că, de la începutul anului şi până acum, nu mai puţin de 24 de străini au fost detaşaţi la Craiova pentru a munci la Ford.
Cel mai mare contingent de străini care muncesc în Bănie în prezent este cel german, cu 13 reprezentanţi. În afară de aceştia, ITM a anunţat că au fost înregistrate contracte la Ford pentru încă patru englezi, un irlandez, patru belgieni şi doi spanioli. Reprezentanţii ITM susţin că toţi străinii aduşi până acum la Ford România provin de la fabricile Ford din Europa şi că scopul lor este de a acorda asistenţă proaspeţilor colegi din Craiova.
Investitorii nu se înghesuie
Înainte ca preluarea uzinei să devină certă, o multitudine de investitori adiacenţi companiei americane, în special producători de subansamble, au luat cu asalt autorităţile locale în căutare de teren disponibil. Numai că asaltul lor a încetat brusc exact în perioada imediat următoare preluării fabricii de automobile. Reprezentanţii administraţiei publice susţin că nu au mai fost contactaţi de ceva timp de către investitori.
„Acum este o perioadă de linişte. Cred că şi investitorii care ne contactaseră înainte aşteaptă să se întâmple ceva. Nici Ford nu şi-a început programul aşa repede cum se credea. Înţelesesem că vor începe în mai zborurile săptămânale, dar au fost amânate un pic, nu ştiu exact până când. Oricum, ceva semnale avem, şi prioritatea mea în acest moment este să mă dau peste cap, să fac totul ca investitorii să nu plece din Dolj, fie