Modelul Aston Martin DBS îmbină cu succes conservatorismul britanic cu excentricitatea americană. Sursa: NorthFoto
Martin. Aston Martin. DBS. A făcut furori când au fost făcute publice primele imagini la Salonul Auto de la Frankfurt. L-a „parcat“ pe James Bond fix în inima fanelor, când l-a „ajutat“ în ultimul film al seriei, „Casino Royale“. Deşi aşteptările au atins cote nesperate, producătorul britanic a început livrarea noului model Aston Martin abia la începutul acestui an. Designul unui DBS nu are nevoie de prezentare. Maşina celui mai abil spion are interiorul complet negru, într-o combinaţie de Alcantara şi piele, comună cu precădere automobilelor americane.
Luptă strânsă
Partea frontală, devenită „marcă înregistrată“, şi lateralele aerodinamice dau senzaţia unei maşini din altă dimensiune, realmente „ruptă din filme“. DBS mizează pe tradiţie, dar se detaşează de modelele anterioare prin tuşe estetice şi un motor îmbunătăţit.
Cele mai multe comparaţii suportate de noul Aston Martin au fost făcute în raport cu modelul anterior, DB9. Până la un punct, paralela este justificată. DBS este construit pe platforma „fratelui său mai bătrân“ şi păstrează proporţiile acestuia - 4,72 m lungime, 1,90 m lăţime şi aceeaşi înălţime - 1,28 m. De asemenea, motorul impunătorului coupe este împrumutat de la DB9 - constructorul aruncă pe piaţă un propulsor V12 de 6.0 litri. Caroseria făcută în cea mai mare proporţie din fibră de carbon l-a ajutat să „slăbească“ cu mai mult de 30 de kilograme, „siluetă“ care potenţează forţa motorului: de la 0 la 100 km/h ajunge în doar 4,3 secunde.
Viteza maximă cu care poţi goni pe şosele - în spiritul Bond - e de 302 km/h. Aceasta îl plasează însă în inferioritate faţă de Corvette Z06 sau Porsche 911 Turbo.
Inovaţia ca definiţie
Competiţia e strânsă şi