Spun ca s-au instrainat de politicieni, dar ca fac mai departe filme politice. Nu mai cred in marile teme din anii 90 dar par convinsi ca oamenii au acum alte probleme, la fel de importante: traficul, reclamele de pe cladirile Bucurestiului, dramele romanilor care se simt singuri in Spania si Italia si care se simt tot singuri cand se intorc acasa. Trei regizori din noul val - Catalin Mitulescu, Corneliu Porumboiu si Alexandru Solomon - au vorbit la Discutia Saptamanii realizata de Dan Tapalaga si difuzata duminica de HotNews.ro si BBC despre filmul campaniei electorale urmarit cu ochi de cetateni.
DT: Teme mari, de pilda se implinesc 18 ani de la mineriada din 13-15 iunie. Asta ar putea fi o tema pentru un regizor din noul val, sa zicem?
Catalin Mitulescu: Din punctul meu de vedere, nu. Pentru ca mi se pare ca suntem sufocati de temele astea mari, care se striga. Si fiecare isi cauta o intimitate, isi cauta o viata normala si atunci apar alte teme care par mici , dar care pentru mine sunt importante.De exemplu, ce inseamna sa te simti singur in Spania si ce inseamna pe urma sa te intorci acasa si sa te simti tot singur. Pentru mine asta e o tema importanta pentru romani acum.Viata cred ca isi cauta o normalitate. Daca vorbim de politica in felul asta, eu ma instrainez de modul in care se face politica la noi acum.
Corneliu Porumboiu: Fiecare autor are temele lui, are o anumita varsta, e preocupat de anumite lucruri. Eu, unul, nu as face, dar pot exista regizori care sa abordeze acest subiect.CP: Fiecare film, pana la urma, este politic intr-un fel sau altul. Fiecare regizor se simte, in felul lui, a fi de stanga sau de dreapta. Dar, pe de alta parte, cred ca noi ne referim putin gresit la filmele politice. Raportarea sau definitia filmului politic e data probabil pentru dvs de filemle facute inainte de ’89, nu?
DT: Ne uitam la campania e