Honda a anuntat, luni, iesirea de pe linia de productie a celui mai nou model al sau de serie, al carui motor functioneaza pe baza de hidrogen lichid.
Este vorba de FCX Clarity, un sedan cu look sportiv care a inceput sa fie produs la Tochigi, in nordul capitalei nipone.
Linia de asamblare a lui FCX Clarity este prima pe care Honda o dedica in totalitate vehiculelor hibride pe baza de celule de combustibil.
FCX Clarity utilizeaza o baterie pe baza de litiu-ion, poate rula 620 de kilometri fara a opri la realimentare si atinge 160 de kilometri pe ora viteza maxima.
Daca avantajele legate de mediu sunt evidente in cazul modelelor pe hidrogen (combustibil ieftin si fara posibilitate de epuizare, emisii zero si performante identice cu cele ale unui model clasic de serie), marile dezavantaje ale acestui tip de masina vor fi lipsa statiilor de realimentare si costurile mari de dezvoltare a unui astfel de proiect.
Masina va fi disponibila, din luna iulie, in California, iar de la sfarsitul anului si in Japonia.
Honda a anuntat, luni, iesirea de pe linia de productie a celui mai nou model al sau de serie, al carui motor functioneaza pe baza de hidrogen lichid.
Este vorba de FCX Clarity, un sedan cu look sportiv care a inceput sa fie produs la Tochigi, in nordul capitalei nipone.
Linia de asamblare a lui FCX Clarity este prima pe care Honda o dedica in totalitate vehiculelor hibride pe baza de celule de combustibil.
FCX Clarity utilizeaza o baterie pe baza de litiu-ion, poate rula 620 de kilometri fara a opri la realimentare si atinge 160 de kilometri pe ora viteza maxima.
Daca avantajele legate de mediu sunt evidente in cazul modelelor pe hidrogen (combustibil ieftin si fara posibilitate de epuizare, emisii zero si performante identice cu cele ale unu