Recolta slabă din 2007 trage în sus profitul producătorului de ulei Argus Uitată de investitori în ultimii ani, din cauza rezultatelor slabe, compania Argus revine în centrul atenţiei.
Recolta slabă din 2007 trage în sus profitul producătorului de ulei Argus
Uitată de investitori în ultimii ani, din cauza rezultatelor slabe, compania Argus revine în centrul atenţiei.
Producătorul de ulei Argus a obţinut rezultate foarte bune în primul trimestru din acest an, vânzările crescând cu 133%, iar profitul a depăşit cifra pentru întregul an 2007. În aceste condiţii, cotaţia acţiunii a atins recent 3,05 lei/titlu, un nivel la care nu a mai ajuns din 2005. Perspectivele rămân pozitive, compania bugetând în 2008 o cifră de afaceri în creştere cu 72% şi un profit de patru ori mai mare faţă de 2007.
Profilul companiei
Argus produce uleiuri vegetale pentru consum, peste 80% din venituri fiind realizate din vânzarea uleiurilor îmbuteliate. Principalele mărci sunt Argus, Tomis şi Sora Soarelui, iar cota de piaţă a companiei se ridică la 12,8%. Liderul de piaţă este Bunge, cu o cotă de 40%, urmat de Cargill şi Argus. Societatea mai produce şrot furajer de floarea-soarelui, valorificat în proporţie de 90% pe piaţa externă, şi acizi graşi.
Compania dispune de o linie de producţie de uleiuri brute, o linie de rafinare, una de îmbuteliere şi două depozite ce însumează 34.000 de tone de cereale (Mangalia şi Lumina).
Aprovizionarea se realizează la nivel regional, principalii furnizori fiind Comcereal Tulcea, Comcereal Constanţa, Agromex Călăraşi şi Rex Agra Constanţa. Distribuţia produselor se realizează prin intermediul distribuitorilor regionali, precum şi al lanţurilor cash&carry, supermarketurilor şi hypermarketurilor (peste 50% din vânzări).
Creştere de 10% pentru piaţa uleiului
Piaţa uleiului din România este estimată la