Anul acesta se implinesc 40 de ani de la producerea primei masini Dacia in Romania. Dacia Sandero a fost lansata, saptamina trecuta, oficial, in Romania. Pe linga acest model, colaborarea dintre Dacia si Renault a adus pe piata in ultima perioada o gama complexa de masini competitive, capabile sa se bata de la egal la egal cu firme de renume de pe piata auto. Pina sa se ajunga insa la momentul in care exista deja cinci modele Dacia extrem de fiabile, vindute in toate colturile lumii, producatorul roman a parcurs un drum lung, de patruzeci de ani. In prezent, Dacia a devenit unul dintre cele mai de succes branduri ale Romaniei, cunoscut la nivel mondial. Grupul Renault a investit, din 1999 si pina in prezent, peste 600 de milioane de euro in modernizarea echipamentelor de productie ale uzinei de la Pitesti. Autoturismele produse atit in tara, cit si in strainatate sint comercializate astazi in peste 40 de tari. Sandero si Logan Pick-Up Revenind la Sandero, ultimul dintre autoturismele lansate, trebuie precizat ca automobilul este derivat din Renault Sandero, comercializat de grupul francez in Brazilia si Argentina. Dacia Sandero a fost prezentata oficial, pentru prima oara, la Salonul Auto de la Geneva, din martie 2008. Este primul autoturism care poarta noua sigla a companiei Dacia si are preturi cuprinse intre 6.890 euro si 9.850 euro, cu TVA. Masina este disponibila in cinci versiuni de echipare si doua motorizari pe benzina, 1,4 si 1,6 litri, de 75, respectiv 90 de cai putere. Motorizarile diesel vor fi introduse abia anul viitor, din cauza restrictiilor de productie ale uzinei de la Pitesti si ale furnizorului de motoare alimentate cu motorina. Pina la finele anului, Sandero va intra pe mai mult de 40 de piete, din intreaga lume. Penultimul dintre cele cinci modele dezvoltate pe platforma Logan (B0) este Dacia Logan Pick-Up. Automobilul utilitar a fost lansat in