Litoralul sudic se afla, in plin sezon estival, intr-o situatie extrem de dificila din punct de vedere al numarului de turisti, dar si al modalitatilor de distractie, al serviciilor si, asa cum se intampla in fiecare an, al sigurantei clientilor zonei Asociatia Investitorilor in Statiunea Venus a tras, din nou, un semnal de alarma in ceea ce priveste toate aceste probleme, precum si asupra faptului ca guvernantii, ajutati de forurile direct implicate in turismul de la malul marii, nu dau doi bani pe sudul litoralului, aruncand intreaga responsabilitate asupra consiliilor locale. "Ce poate face primaria in privinta Serviciului Salvamar, cand nici nu are fondurile necesare pentru a asigura acest serviciu, banii obtinuti pentru inchirierea plajelor intrand in buzunarele Directiei Apele Romane Dobrogea Litoral? Legea 274/2006 spune clar: «sursele de finantare pentru Serviciul Salvamar sunt asigurate de la bugetul de stat». Plajele litoralului romanesc, cu exceptia celor din Mamaia, unde exista o promisiune clara din partea Consiliului Judetean Constanta, asigura numai 20-30% din necesarul de salvamari. De ce? Pentru ca noi, patronii de firme de salvamar, ne-am saturat sa mergem in pierdere in fiecare an", a declarat, in cadrul unei conferinte de presa organizate la Jupiter, la Hotel "Hercules", George Lipoveanu, presedintele "Callatis Club Nautic", firma de salvamar care actioneaza in portiunea Vama Veche - Mangalia - Olimp. In sudul litoralului sunt necesari 117 salvamari, pe o distanta de 36 de kilometri, care, la un calcul simplu, il costa pe patron aproximativ 800 de lei, incluzand efectuarea analizelor si pregatirea fiecaruia, precum si un salariu de 750 de lei. Cum nici pana la ora actuala acestui serviciu nu i-au fost alocate fonduri de la bugetul de stat, salvamarii sunt decisi sa se retraga cat de curand de pe plaje. Mai trebuie mentionat faptul ca, pe lan