Ingemar Skogö vorbeste despre cum deschid suedezii 80 de kilometri de autostrada pe an, la preturi mult mai mici decat in Romania, fara sa ceara taxe, despre cum (nu) influenteaza politicienii munca functionarilor si despre cum se feresc ultimii de conflictele de interese.
Anul trecut, in Romania s-au deschis 13 kilometri de autostrada. Este mult, este putin fata de Suedia?
Depinde ce populatie aveti. Cat are Romania, 30 de milioane de locuitori?
Nu, are aproximativ 23 de milioane.
In 2007 in Suedia, tara de 9 milioane de locuitori, s-au deschis traficului 80 de kilometri. Acestia au costat in jurul a 400 de milioane de euro, respectiv cinci milioane de euro pe kilometru. Nu e o zona dificila, este atat campie, cat si munte, dar sunt si amenajari cum sunt panourile fonoabsorbante pentru eliminarea zgomotului.
Pare un pret bun, cel putin in comparatie cu Romania, unde avem un proiect de autostrada, anume Transilvania, care ar putea ajunge sa coste 12,5 milioane de euro pe kilometru. Adica cinci miliarde de euro pentru 400 de kilometri.
Trebuie sa fie in zona stancoasa.
Interviu integral in Cotidianul Ingemar Skogö vorbeste despre cum deschid suedezii 80 de kilometri de autostrada pe an, la preturi mult mai mici decat in Romania, fara sa ceara taxe, despre cum (nu) influenteaza politicienii munca functionarilor si despre cum se feresc ultimii de conflictele de interese.
Anul trecut, in Romania s-au deschis 13 kilometri de autostrada. Este mult, este putin fata de Suedia?
Depinde ce populatie aveti. Cat are Romania, 30 de milioane de locuitori?
Nu, are aproximativ 23 de milioane.
In 2007 in Suedia, tara de 9 milioane de locuitori, s-au deschis traficului 80 de kilometri. Acestia au costat in jurul a 400 de milioane de euro, respectiv cinci milioane de euro pe kilometru. Nu e o z