Participarea Inalt Prea Sfintiei Sale, mitropolitul Nicolae Corneanu al Banatului, impreuna cu ierarhi greco-catolici si romano-catolici, la Sfanta Impartasanie a starnit, cum se stie deja, valuri de indignare printre anumite fete bisericesti inalte din sanul ortodoxiei, atat la noi, cat si in afara tarii. S-a cerut fara preget caterisirea "vinovatului" de catre parintele Sava Cucurakis, de la Marea Lavra de la Sfantul Munte Athos, si de catre parintele Justin Parvu, de la Manastirea Petru Voda din Capitala, pentru apostazie. S-au invocat, ca justificare suprema, ziceri ale Sf. Ioan Gura de Aur si s-a trimis la canoanele apostolice 45 si 46.
O simpla cautare pe google te lamureste ca in BOR caterisirile au devenit o procedura destul de frecventa in ultimii ani. Cutare preot si-a facut o biserica particulara si a fost caterisit. Vedeta neagra de la Tanacu, Daniel Corogeanu, a beneficiat de acelasi tratament. Cutare senator PRM dintr-un judet al patriei s-a trezit, la randu-i, in afara bisericii pentru ca a refuzat sa renunte la viata politica, facandu-se vinovat de nerespectarea deciziei Sfantului Sinod referitoare la chestiunea raportului dintre cler si politica. Ce e drept insa, caterisirile de pana astazi au avut drept subiecti simpli preoti, parohi, nu ierarhi.
Cu toate acestea, este foarte posibil ca Sfantul Sinod sa urmeze, in chestiunea "apostaziei" mitropolitului Corneanu, linia de conduita intransigenta manifestata atat in cazul exorcizarii (adica al torturii si crimei) de la Tanacu, cat si in cel al pacatelor – veniale – sesizate in celelalte cazuri (pasiunea politica, divorturile repetate si mantiile, ghicitul de tot felul). Exista o presiune conservatoare si traditionalista in BOR care, dupa cum se vede, in loc sa favorizeze un set de sanctiuni diferentiate si nuantate, dupa caz, adopta o intransigenta egala in toate aceste cazuri atat