Contractul in valoare de 13,5 milioane de euro pentru realizarea pasajului de la Baneasa, menit sa fluidizeze traficul la intrarea in Bucuresti de pe DN1, a fost acordat companiei portugheze Lena Constructii in urma unei negocieri directe. Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban sustine ca el nu are nici o legatura cu modalitatea de contractare a lucrarilor cu toate ca tot el anunta in 2007 ca Lena Constructii va construi pasajul. Ministrul Orban a anuntat astazi ca au inceput oficial lucrarile la constructia pasajului, circulatia in zona Baneasa fiind restrictionata.
Reprezentantii CNADNR au explicat pentru HotNews.ro ca nu au facut licitatie deoarece compania portugheza are in zona un alt santier.Legea achizitiilor publice prevede ca pentru lucrari de infrastructura se poate aplica procedura de negociere directa doar pentru contractele cu valoare mai mica de 500 mii de euro.
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale Romania (CNADNR) a contractat lucrarile pentru pasajul Baneasa fara a organiza licitatie. Lucrarile de modernizare si construirea pasajului subterna din Baneasa, in valoare de 13,5 milioane, de euro au fost acordate companiei Lena Constructii Romania, o subsidiara a companiei portugheze Lena Engenharia e Construçoes.
Reprezentantii CNADNR au explicat pentru HotNews.ro ca lucrarile la pasajul Baneasa au fost acordate prin negociere directa cu Lena Constructii deoarece compania portugheza avea deja lucrari de infrastructura pe DN1 exact langa pasajul respectiv.
Pasajul Baneasa a aparut in urma unor circumstante neprevazute
Expertii Companiei de Autostrazi au mai precizat ca initial pe locul pasajului de la Baneasa trebuia sa fie facuta intersectie cu sens giratoriu si ca prin modificarea proiectului nu exista nici un impediment in a acorda un contract de 13,5 milioane de euro prin negociere direc