De ce fashion? Deoarece automobilele si-au depasit de ceva vreme statutul de simple mijloace de transport si au ajuns de la stadiul de accesoriu la cel de cult.
Iar in acest sens sunt numeroase exemple care pot fi date, de la masini sport, ale unor marci istorice, la cele de volum, care au fost special personalizate de catre proprietari. Contrar asteptarilor, cele de volum, despre care se spune ca in general nu au personalitate, au avut cel mai mare impact asupra industriei. Tot ce a insemnat automobil cu personalitate a fost impartit in doua categorii - cea americana si (partial) britanica, si cea europeana.
Cand vorbim de americani, vorbim de masini sport, cu motoare mari consumatoare de benzina. La europeni, s-au identificat masinile mici, de oras, care presupuneau costuri scazute de intretinere si de achizitie, dar "cu personalitate" - sa nu uitam de celebrele "bubble cars" din anii ?50 si ?60, care nu erau nimic mai mult decat niste scutere cu o caroserie - istorie care se repeta in Europa de Vest, tot mai multi renuntand la automobilele "full-size" in favoarea scuterelor sau automobilelor din categoria lui smart fortwo. Constructorii au dorit in era moderna, dupa 1990, sa reinvie succesul unor modele precum Fiat 500, Mini, Beetle, dar si masini sport precum Ford Mustang sau Dodge Challenger pe continentul american.
Lipsa de inspiratie sau dorinta de a actualiza o reteta de succes a dus la aparitia "remake-urilor" - aceeasi imagine, dar proiectata asupra unei platforme tehnice moderne.
In Europa au existat trei modele emblematice, toate remarcate dupa cel de-al doilea razboi mondial - Mini, Fiat 500 si VW Beetle, productia caruia a debutat in 1938. Toate trei si-au pus amprenta asupra deceniilor in care au fost produse, ramanand unele dintre cele mai longevive automobile din istorie.
Datorita succesului din anii '50,