Industria aviatică este în căutarea unor soluţii de a-şi menţine profitabilitatea în contextul creşterii accelerate a preţului pentru combustibil. Operatorii, inclusiv cei din Romånia, vorbesc deja de iminenţa scumpirii biletelor. Pasagerii curselor aeriene, fie ele low-cost sau de linie, sunt primii care resimt criza în care au intrat transportatorii. Preţuri majorate ale biletelor, noi restricţii la numărul şi greutatea bagajelor şi serviciile tot mai slabe sunt nu
Industria aviatică este în căutarea unor soluţii de a-şi menţine profitabilitatea în contextul creşterii accelerate a preţului pentru combustibil. Operatorii, inclusiv cei din Romånia, vorbesc deja de iminenţa scumpirii biletelor.
Pasagerii curselor aeriene, fie ele low-cost sau de linie, sunt primii care resimt criza în care au intrat transportatorii. Preţuri majorate ale biletelor, noi restricţii la numărul şi greutatea bagajelor şi serviciile tot mai slabe sunt numai cåteva dintre elementele deja vizibile. „Noi încercăm să absorbim întreaga diferenţă de preţ a carburantului, însă acest efort este peste puterile noastre, aşa că suntem nevoiţi să transferăm o parte din costuri către clienţii noştri“, a descris situaţia Haruka Nishimatsu, directorul executiv al companiei nipone JAL. Alţi şefi ai unor companii aeriene sunt chiar mai speriaţi de recentele evoluţii din industrie. „Preţul petrolului ne conduce afacerile acum. Nicio companie aeriană nu poate face profit în aceste condiţii“, consideră Gary Kelly, CEO al Southwest Airlines, în timp ce directorul general al Air France KLM, Jean-Cyril Spinetta, avertizează că operatorul anticipează o creştere cu 1,1 miliarde de euro a costurilor cu carburanţii şi, implicit, o scădere a profiturilor, ceea ce îl obligă să micşoreze cheltuielile cu 150 de milioane de euro. În actualele condiţii, compania prognozează un profit operaţional de un milia