In ciuda crizei ipotecare si a incetinirii ritmului de crestere economica, americanii nu sunt inca nevoiti sa renunte la planurile lor de vacanta din Italia sau Franta.
Hotelurile din Europa, companiile de inchirieri auto si agentiile de turism s-au concentrat in ultima perioada asupra atragerii unui numar cat mai mare de turisti americani, in incercarea de a salva sezonul estival de la incasari sub asteptari, scrie cotidianul International Herald Tribune.
Eforturile acestora s-au intensificat insa odata cu deprecierea monedei americane si cresterea preturilor la biletele de avion, determinata de cresterea costului barilului de petrol, dar mai ales odata cu incetinirea cresterii economice a Statelor Unite, care a redus considerabil apetitul americanilor pentru vacante in strainatate.
Numarul americanilor - care au tendinta sa stea mai mult intr-un singur loc, sa cheltuiasca mai mult si sa revina cat de repede pot in acelasi loc - a inceput sa scada simtitor in ultima perioada, inregistrand un declin de 5%, comparativ cu nivelul atins anul trecut. Oficialii europeni spera insa ca odata cu inceperea sezonului estival acest trend sa inceteze si sa atraga pana la sfarsitul anului un numar de cel putin 13 milioane de vizitatori americani, nivel echivalent celui atins in 2007.
"Ne va fi extrem de greu, tocmai din aceasta cauza va trebui sa ne straduim mai mult", a declarat Jean-Philippe Pirol, presedintele Comisiei Europene pentru Turism, organizatie care se ocupa cu promovarea Europei ca destinatie turistica.
Pentru a atrage turistii americani, majoritatea hotelurilor din Europa ofera garantii ca nu vor majora preturile la cazare intre perioada rezervarii si cea a sederii propriu-zise, indiferent de evolutia monedei americane fata de euro.
De exemplu, doua dintre cele mai mari hoteluri din Paris, Hotelul Lutetia si Hotel du