Creşterea abruptă a preţului petrolului a scos în stradă valuri de protestatari în toată lumea. Reunit în aceste zile la Luxemburg, Consiliul European caută soluţii pentru ieşirea din criză. Sute de pescari din Franţa şi Italia s-au războit cu forţele de ordine belgiene în faţa sediului Comisiei Europene (CE). Şoferii de camion din Spania şi Italia au blocat drumurile în semn de protest. Portughezii, francezii şi belgienii, ca şi indienii din provincia Kaşmir, au declan�
Creşterea abruptă a preţului petrolului a scos în stradă valuri de protestatari în toată lumea. Reunit în aceste zile la Luxemburg, Consiliul European caută soluţii pentru ieşirea din criză.
Sute de pescari din Franţa şi Italia s-au războit cu forţele de ordine belgiene în faţa sediului Comisiei Europene (CE). Şoferii de camion din Spania şi Italia au blocat drumurile în semn de protest. Portughezii, francezii şi belgienii, ca şi indienii din provincia Kaşmir, au declanşat manifestări de anvergură, după ce preţul petrolului a atins cel mai ridicat prag de până acum, de 140 de dolari barilul.
Saltul fără precedent al preţului ţiţeiului, accentuat în prima parte a acestui an, a condus la creşteri în lanţ ale tuturor costurilor produselor, pe plan mondial înregistrându-se cea mai mare majorarea a preţului alimentelor de până acum.
Un alt efect al cotaţiei ridicate a barilului de petrol este închiderea unor fabrici de autovehicule. Directorul executiv al companiei General Motors, Rick Wagoner, a anunţat că patru fabrici de camioane din America de Nord îşi vor înceta producţia. Wagoner a explicat că preţul mare al carburanţilor a descurajat achiziţia de camioane şi SUV-uri.
Efectele pe plan economic au îngrijorat statele membre europene, care solicită măsuri de contracarare. Ungaria a cerut CE reducerea accizei la carburanţi. La rândul său, Franţa a solicitat UE, prin inter