Un număr de 66 de companii îşi deschid vara aceasta porţile pentru studenţii interesaţi de stagii de practică. Înscrierile se încheie la finalul acestei luni. Gestul companiilor nu este unul de caritate, speranţa lor fiind ca măcar o parte dintre interni să devină, începånd din toamnă, angajaţi. De altfel, pentru a lua parte la proiectul Start Internship, firmele au trebuit să îndeplinească o serie de criterii. În primă fază, fiecare a plătit o taxă, cuprinsă înt
Un număr de 66 de companii îşi deschid vara aceasta porţile pentru studenţii interesaţi de stagii de practică. Înscrierile se încheie la finalul acestei luni.
Gestul companiilor nu este unul de caritate, speranţa lor fiind ca măcar o parte dintre interni să devină, începånd din toamnă, angajaţi. De altfel, pentru a lua parte la proiectul Start Internship, firmele au trebuit să îndeplinească o serie de criterii. În primă fază, fiecare a plătit o taxă, cuprinsă între 800 şi 5.000 de euro (sumele au constituit un fond, administrat de Junior Achievement Romånia, pentru finanţarea activităţilor de promovare a proiectului). Apoi, numărul minim de studenţi „adoptaţi“ este cinci, „dar sunt şi unele companii care oferă 20 de locuri, printre care Unilever, Altex sau ING“, spune Oana Cojocaru, account executive al agenţiei de PR BDR Associates şi responsabilă cu comunicarea pentru acest proiect.
De asemenea, toţi stagiarii trebuie plătiţi. „Nu tuturor le-a convenit acest lucru, spune ea, dar nu am vrut deloc să cedăm, pentru că avantajele nu sunt doar de partea studenţilor, ci mai ales a companiilor“. Angajatorul va pune la dispoziţia fiecărui tånăr cåte un mentor „şi va avea grijă să îl implice în proiecte specifice, nu să numere foi sau să facă muncă de secretariat“, afirmă Oana Cojocaru.
„Acest program este una dintre nu foarte numeroasele iniţiative care încearcă apropierea dintre învăţăm