Nervi, timp pierdut în trafic, şosea pietruită pe o distanţă de 7 km, aşa se poate descrie lapidar calvarul conducătorilor auto nevoiţ i să străbată cei 15 km dintre Slobozia şi Drajna. Sursa: Petronel Tudor
Proiectată pentru a fi finalizată în august 2008, reabilitarea sectorului de drum care face legătura cu autostrada Soarelui s-a făcut prost de la bun început. Lucru constatat de specialiştii de la Inspecţia în Construcţii, dar şi de şoferii care au ajuns să ocolească zeci de kilometri numai ca să nu-şi rupă maşinile în două pe drumul unde lucrările au fost demarate cu fast de ministrul Ludovic Orban în vara anului trecut.
„Pe o grosime de 101 cm se vor pune straturi de balast, piatră spartă, mixtură asfaltică, binder şi strat de uzură, pe o distanţă de aproape 15 km“, era promisiunea de pe planşele promoţionale prezentate atunci de ministrul Orban. A rămas doar o promisiune.
Lucrare proastă, amenzi simbolice
Muncitorii au lucrat din greu în ultimele două săptămâni să refacă drumul nou-nouţ realizat de firma ADP Colas Constanţa la sfârşitul anului trecut. Lucrarea a costat 3 milioane de lei. Iar stratul de asfalt turnat pe sectorul de drum de 6 kilometri din judeţul Ialomiţa a cedat. „Am constatat că piatra folosită nu era cea mai potrivită pentru o fundaţie de calitate şi atunci am pus în vedere constructorului să găsească o altă soluţie tehnică“, explică inginerul Dumitru Catargiu, şeful inspecţiei în construcţii.
În ciuda evidenţei, inspectorii în construcţii s-au limitat la a-l amenda simbolic pe constructor: 4 amenzi a câte 150 de lei fiecare. Gropile au fost astupate şi s-a turnat din nou asfalt, dar numai până la limita cu judeţul Călăraşi.
Cei de la inspecţia în construcţii spun că mai multe verificări nu pot face. „Nu avem laboratoare care să ne permită să facem verificări exac