O foarte cunoscuta directiva europeana, dar si amenzile din ce in ce mai frecvente aplicate de Protectia Consumatorilor obliga bancile sa se gandeasca serios la transparenta. De altfel, UniCredit Tiriac a luat deja cateva masuri ca urmare a unor amenzi primite de la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor. “In martie am primit 15 amenzi, toate legate de introducerea, in ianuarie, a comisionului de 0,5% la creditele de nevoi personale”, ne-au spus reprezentantii UniCredit Tiriac.
Ca urmare a acestui fapt, banca a luat o decizie care avantajeaza clientii cel putin din punctul de vedere al transparentei ofertei: a decis sa lanseze doua planuri de creditare, unul care mentine comisionul in forma initiala si altul care il include in dobanda.
Alegerea este a clientului. “In plus, timp de trei luni, banca a scos comisionul de rambursare anticipata pentru a permite clientilor nemultumiti sa plateasca integral imprumutul fara costuri suplimentare”, ne-au mai spus cei de la UniCredit. Institutia de credit a introdus la inceputul acestui an un comision suplimentar de 0,5% aplicabil inclusiv la creditele vechi. Acest fapt a nemultumit o parte dintre clienti, care au facut reclamatii la Autoritatea pentru Protectia Consumatorilor obtinand si penalizarea bancii.
BRD este o alta banca ce se confrunta cu probleme legate de comisioane si raportarea restantierilor la Biroul de Credit. Recent, banca a pierdut un proces printr-o sentinta care poate deveni interesanta nu atat prin valoarea despagubirilor (5.000 de lei), cat prin faptul ca obliga practic la schimbarea modalitatilor de comisionare.
“Asistam la o premiera, pe care eu o consider mult mai importanta decat faptul ca un reclamant a obtinut obligarea bancii si a Biroului de Credit la plata de daune. In conditiile in care judecatorii au stabilit faptul ca o banca nu poate