Compania Procter&Gamble a donat 300.000 de dolari americani pentru amenajarea unui nou bloc operator la Clinica de Cardiologie Pediatrica din cadrul Institutului de Boli Cardiovasculare si Transplant (IBCvT) din Târgu-Mures. Întrucât investitia totala se ridica la aproximativ 550.000 USD, Procter&Gamble a lansat, ieri, la IBCvT Târgu-Mures campania “sansa la viata, sansa la noi amintiri”, care îsi propune dublarea numarului de interventii la copiii care sufera de malformatii cardiace congenitale.
Olivia Ciobotariu din cadrul companiei Procter&Gamble a declarat ca în campania “sansa la viata, sansa la noi amintiri” vor fi implicate, timp de trei luni, mai multe hipermarketuri din România si ca acesta reprezinta primul proiect de amploare dedicat sprijinirii copiilor care sufera de malformatii cardiace congenitale.
Campania lansata la Târgu-Mures are ca scop amenajarea unui nou bloc operator la Institutul de Boli Cardiovasculare si Transplant din Târgu-Mures si specializarea personalului medical în strainatate, pentru ca numarul de aproximativ 270 de copii care pot fi operati anual sa fie dublat, iar timpul de asteptare pentru operatii sa se reduca.
Ciobotariu a precizat ca initiativa a fost luata dupa ce reprezentantii companiei au vazut statisticile care arata faptul ca în România se nasc anual circa 1.000 de copii cu malformatii cardiace congenitale, iar 900 dintre acestia necesita interventii chirurgicale în primul an de viata si chiar în prima luna de viata.
seful sectiei de chirurgie cardiaca si a vaselor mari-copii din cadrul IBCvT Târgu-Mures, dr. Horatiu Suciu, a aratat ca înfiintarea unui nou bloc operator este doar o solutie de moment, deoarece pentru acoperirea necesarului de interventii din România ar trebui înfiintate cel putin înca doua clinici specializate în interventii cardiace la copii. Dr. Suciu a sustinut ca, desi în