Scăderea înmatriculărilor de autoturisme cu 1,6% are ca principală cauză modificarea, de la 1 iulie, a valorii taxei de înmatriculare, în sensul majorării sale pentru autovehiculele noi şi
Scăderea înmatriculărilor de autoturisme cu 1,6% are ca principală cauză modificarea, de la 1 iulie, a valorii taxei de înmatriculare, în sensul majorării sale pentru autovehiculele noi şi al diminuării valorii pentru cele de ocazie, precum şi încetarea producţiei de autoturisme la Daewoo, uzină care livra peste 27.000 de unităţi.
Nici piaţa second-hand nu merge bine. Distribuitorul ceh de maşini second-hand AAA Auto analizează o posibilă ieşire de pe piaţa din România, în cadrul unui program de restructurare lansat la începutul acestui an pentru rentabilizarea operaţiunilor, potrivit publicaţiei cehe CBW.
Referitor la preţul mediu al maşinilor second-hand, analiştii pieţei de profil spun că acesta a ajuns la 12.000 de euro, faţă de 8.000-9.000 de euro cât era acum 3-4 ani.
Aceştia estimează totuşi că în 2008 vor fi înmatriculate peste 150.000 de maşini second-hand.
Specialiştii susţin că modificarea taxei auto a afectat vânzările de maşini noi
Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 1,6% în primele cinci luni, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 114.000 de unităţi.
După aproape şapte ani de creştere continuă şi după ce anul trecut înmatriculările au atins un nivel-record, dinamica pieţei auto de la noi se mai domoleşte.
Potrivit Asociaţiei Importatorilor şi Producătorilor de Automobile (APIA), scăderea cu 1,6% a vânzărilor de autoturisme are ca principale cauze modificarea, de la 1 iulie, a valorii taxei de înmatriculare, în sensul majorării sale pentru autovehiculele noi şi diminuării valorii pentru cele de ocazie.
De asemenea, încetarea producţiei de autoturisme la D