Construirea unui pasaj subteran la ieşirea din Bucureşti spre Băneasa va limita, şase luni, circulaţia pe cea mai aglomerată poartă a Capitalei.
Circulaţia pe DN 1 se va strangula începând de azi, când cele şase benzi se vor reduce la jumătate, pe porţiunea cuprinsă între strada Dobrogeanu Gherea şi Bulevardul Aerogării. Calvarul şoferilor, şi aşa încercaţi zilnic de DN 1, va dura cel puţin şase luni, timp în care se va construi un pasaj subteran care ar trebui să fluidizeze circulaţia în zonă. Construirea pasajului va dura un an, iar autorităţile recomandă câteva rute alternative pentru a fi evitate blocajele. Acest pasaj ar fi ultima piesă dintr-un complex de lucrări pe care Ministerul Transporturilor l-a gestionat în ultimii ani, în încercarea de a uşura drumul spre şi dinspre Capitală, prin nord.
65.000 de maşini pe zi
Pasajul subteran de la Băneasa va avea 1,2 kilometri cu tot cu rampe şi va fi construit pe axul şoselei Bucureşti- Ploieşti. Va avea patru benzi, câte două pe fiecare sens, şi va debuta cu un tunel de 72 de metri, la intersecţia DN 1 cu Bulevardul Aerogării şi strada Ion Ionescu de la Brad. „Acest pasaj va fluidiza traficul pe DN 1 dinspre Casa Presei şi ieşirea spre Ploieşti. După construirea pasajului, «dopul rutier» se va muta la Casa Presei, însă acolo avem trei artere care îl pot prelua. Într-o zonă în care traficul atinge 65.000 de vehicule în 24 de ore în weekend şi în perioada vacanţelor, actuala infrastructură este insuficientă. Singura rezolvare pentru traficul spre Ploieşti o va reprezenta autostrada Bucureşti-Ploieşti, atunci când va fi gata“, a declarat, pentru EVZ, Marin Ionescu, şeful Direcţiei de Investiţii şi Reparaţii Capitale din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
13 milioane de euro
Valoarea contractului, câştigat de