Cu o cifră de afaceri de peste un miliard de euro în prima jumătate de an, acest mod de a face afaceri câştigă tot mai mult teren.
Cele mai ieftine afaceri în franciză prezente pe piaţa românească necesită investiţii de 3.500 de euro, iar cele mai scumpe depăşesc două milioane de euro, potrivit suplimentului revistei „Capital“ „120 francize de top din România 2008“, lansat ieri. Cele mai ieftine francize după investiţia totală iniţială sunt Rodipet (350 de euro), Trident Dental (500 de euro) şi American Hot Dog (începând cu 800 de euro).
Datele companiei de consultanţă în francize CHR Consulting arată că numărul afacerilor dezvoltate în sistem de franciză este în creştere cu 20% pe an, în ultimii patru ani. Dacă anul trecut aveam 350 de branduri de francize, din care 94 erau româneşti, la sfârşitul primului semestru din acest an am ajuns la un număr total de 403 francize, din care 155 sunt fondate de români. De asemenea, în ultimii ani, românii sunt din ce în ce mai dispuşi să investească tot mai mulţi bani într-o afacere de tip franciză.
„Referitor la nivelul mediu al investiţiilor pe piaţa francizei, se constată o tendinţă de creştere, de la 150.000 de euro la 200.000 de euro pe unitate, în sectorul de retail, şi de la 25.000 euro la 40.000 euro, în segmentul serviciilor“, a declarat, ieri, la lansarea suplimentului, Iulian Bortoş, redactorul-şef al revistei „Capital“.
Capitala, centrul francizelor
Reţelele de francize din România au realizat, în primul semestru, o cifră de afaceri de 1,2 miliarde de euro, conform estimărilor lui Răzvan Blid, directorul general al CHR Consulting. Aproape o treime (31%) dintre francizele străine venite în România provin din SUA. Acestea sunt urmate de francizele italiene (21%) şi de cele franţuzeşti (13%).
Rampa de lansare pentru francizele internaţionale