Cota de piata a BCR pe credite a coborat la 23%, fata de 30% in 2006.
Valoarea brandului BCR - cea mai mare banca de pe piata dupa active, a fost ajustata de Erste Bank, actionarul majoritar, de la 388 mil. euro in trimestrul al treilea al anului trecut la 348 mil. euro in trimestrul I 2008.
In acelasi timp, valoarea relatiei BCR cu clientela era estimata de austrieci la 825 mil. euro in trimestrul III 2007, pentru ca in primul trimestru al acestui an sa scada la 703 mil. euro.
Totusi, asa-numitele active intangibile legate de BCR - brand, relatii cu clientela, goodwill, continua sa reprezinte peste 60% din totalul activelor intangibile contabilizate in bilantul grupului Erste Bank si evaluate la sfarsitul trimestrului I la peste 5,8 miliarde de euro.
Cifrele au fost prezentate de Andreas Treichl, CEO al Erste Bank, in cadrul unor intalniri cu investitorii si analistii in contextul incercarilor de a-i convinge ca banca austriaca nu are probleme de capitalizare.
Spre deosebire de valoarea brandului BCR, celelalte branduri bancare din portofoliul Erste nu sunt contabilizate drept active intangibile.
Notorietatea unui brand este foarte importanta si pentru piata bancara de retail, mai ales in contextul actual al cresterii concurentei pentru atragerea de clienti si castigarea de cote de piata. Austriecii au recunoscut de la bun inceput valoarea brandului BCR, motiv pentru care l-au si pastrat in momentul schimbarii imaginii bancii in toamna anului trecut pentru a reflecta apartenenta la grupul Erste.
Incepand din octombrie 2006, cand s-au incheiat formalitatile privind privatizarea BCR, cota de piata la credite a celei mai mari banci de pe piata s-a ajustat continuu, coborand de la 30% la 23,2% la nivelul lunii mai, conform datelor publicate de actionarul majoritar.
O erodare abrupta a fost consemnata la inc