Deşi aflaţi constant în fruntea celor mai bine plătiţi salariaţi, angajaţii din domeniile bancar şi IT sunt cei mai nemulţumiţi de serviciul lor. Cea mai mare satisfacţie la locul de muncă le este rezervată celor cu meserii catalogate, de obicei, drept „inferioare“. Puţini dintre noi gåndesc că, între bancheriţa de succes din corporaţia X şi cosmeticiana din cabinetul de la colţul străzii, mai încåntată de ceea ce face este cea din urmă. Potrivit
Deşi aflaţi constant în fruntea celor mai bine plătiţi salariaţi, angajaţii din domeniile bancar şi IT sunt cei mai nemulţumiţi de serviciul lor. Cea mai mare satisfacţie la locul de muncă le este rezervată celor cu meserii catalogate, de obicei, drept „inferioare“.
Puţini dintre noi gåndesc că, între bancheriţa de succes din corporaţia X şi cosmeticiana din cabinetul de la colţul străzii, mai încåntată de ceea ce face este cea din urmă. Potrivit Indexului fericirii (studiu menit să măsoare gradul de satisfacţie al angajaţilor la locul de muncă), publicat anual de compania de training City and Guilds în Marea Britanie, cele două ocupaţii se plasează pe ultimul şi, respectiv, primul loc în clasamentul celor mai mulţumiţi angajaţi de pe piaţa muncii. Şi acolo unde salariaţii din domeniul bancar stau cel mai prost (munca nu le este apreciată şi nu simt că fac ceva folositor), cei din industria frumuseţii punctează cu brio. Astfel, poate părea amuzant, dar, rugate să noteze de la unu la zece măsura în care se simt apreciate la locul de muncă, coafezele au dat cea mai mare notă dintre toate categoriile analizate: 8,6.
„De la o poziţie la alta, există viziuni diferite asupra a ceea ce reprezintă satisfacţia la locul de muncă, în funcţie de vårstă, experienţă, pregătire specifică şi, evident, diferenţe în perceperea valorilor şi a factorilor motivaţionali“, explică Anca Neagu, senior consultant în cadru