Veniturile publicitare din Statele Unite, în primele trei luni ale anului 2008, au avut o creştere anemică de numai 0,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cercetările făcute de
Veniturile publicitare din Statele Unite, în primele trei luni ale anului 2008, au avut o creştere anemică de numai 0,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cercetările făcute de compania TNS Media Intelligence pe investiţiile în publicitatea din SUA dau peste cap estimările optimiste ale specialiştilor.
Unii dintre advertiseri chiar şi-au micşorat bugetele faţă de anul trecut. Un exemplu este producătorul american de automobile, Ford Motors, care a investit în primele trei luni ale lui 2008, 291,1 miloane de dolari, cu 31% mai puţin faţă aceeaşi perioadă a anului trecut. Chiar şi compania americană de telecomunicaţii AT&T a cheltuit cu 14% mai puţin în publicitate, ajungând la 468 de miloane de dolari.
Procter&Gamble, invetitorul numărul 1 în publicitate
Stagnarea investiţiilor în publicitare reprezintă efectul scumpirii produselor alimentare şi a combustibilului. "Când cheltuielile oamenilor încep să scadă, acestea au impact atât asupra companiilor, cât şi asupra activităţilor de marketing", explică Jon Swallen, senior VP-research la TNS Media Intelligence.
Pe de altă parte, au existat companii care şi-au crescut bugetele de publicitate. Un exemplu este producătorul de băuturi non-alcoolice Pepsico. Acesta a difuzat, în primele trei luni ale acestui an, publicitate în valoare de 334,4 milioane de dolari, cu aproximativ 40% mai mult decât anul trecut.
Advertiserul numărul unu al publicităţii din SUA rămâne Procter&Gamble care a investit cu 15% mai mult decât anul trecut.