Cei care visează să taie apele la bordul unei ambarcaţiuni proprii, nu foarte elitistă, dar cochetă şi rapidă, trebuie să-şi calculeze un buget cuprins între opt mii şi peste o sută de mii de euro. Şi ar mai trebui să se gåndească bine unde vor păstra vasul pe timpul iernii şi cåt îi va costa. Pånă acum, romånii care optau pentru achiziţionarea unei ambarcaţiuni de agrement erau fie pasionaţi de pescuit, fie de sporturi nautice sau de plimbări pe a
Cei care visează să taie apele la bordul unei ambarcaţiuni proprii, nu foarte elitistă, dar cochetă şi rapidă, trebuie să-şi calculeze un buget cuprins între opt mii şi peste o sută de mii de euro. Şi ar mai trebui să se gåndească bine unde vor păstra vasul pe timpul iernii şi cåt îi va costa.
Pånă acum, romånii care optau pentru achiziţionarea unei ambarcaţiuni de agrement erau fie pasionaţi de pescuit, fie de sporturi nautice sau de plimbări pe apă. În ultimul an, însă, numărul celor care au decis să devină proprietarii unei ambarcaţiuni - chiar dacă nu au experienţă de navigare, fiind, deci, debutanţi - este în creştere evidentă, iar piaţa ambarcaţiunilor de agrement ar putea atinge în acest an 30 de milioane de euro. Numărul ambarcaţiunilor medii (sub 12 metri) a crescut spectaculos în ultima perioadă, ca urmare a cererii mult mai mari şi a diversificării facilităţilor de păstrare a ambarcaţiunilor pe timpul iernii (în hangare sau marine romåneşti). Pånă acum, pentru proprietarii ambarcaţiunilor de mici dimensiuni era ideal să locuiască într-o zonă aflată în apropierea unui lac sau, şi mai bine, în Delta Dunării. Situaţia se complică în cazul ambarcaţiunilor de mari dimensiuni, pe timpul iernii unii proprietari alegånd să le păstreze în Grecia sau Italia, unde apa nu îngheaţă.
Acest interes în creştere al romånilor pentru ambarcaţiunile medii a fost văzut drept o oportunitate de afacere de către G