Anul 2008 marchează depăşirea pragului de un miliard de euro investiţi de Renault în Romånia. Pånă în 2011, grupul francez vizează majorarea producţiei la 800.000 de unităţi pe an. Este un obiectiv realist? În acest moment, Romånia găzduieşte nu numai o uzină de asamblare a vehiculelor Dacia, ci şi unităţi care produc motoare şi cutii de viteze, un modern centru de export CKD (kituri complete care permit asamblarea maşinilor în alte locaţii), un centru de
Anul 2008 marchează depăşirea pragului de un miliard de euro investiţi de Renault în Romånia. Pånă în 2011, grupul francez vizează majorarea producţiei la 800.000 de unităţi pe an. Este un obiectiv realist?
În acest moment, Romånia găzduieşte nu numai o uzină de asamblare a vehiculelor Dacia, ci şi unităţi care produc motoare şi cutii de viteze, un modern centru de export CKD (kituri complete care permit asamblarea maşinilor în alte locaţii), un centru de inginerie şi unul de design. Vicepreşedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe, spune că toate aceste investiţii au „încheiat bucla“ din industria locală de automobile. „Putem desena, testa şi produce o maşină cap-coadă în Romånia“, afirmă el. Dar drumul parcurs de Renault din 1999 pånă în acest moment nu a fost fără probleme. O surpriză neplăcută, care a reprezentat un semnal de alarmă pentru toţi investitorii din ţările emergente unde costurile cu forţa de muncă se majorează în ritm alert, a fost greva de trei săptămåni de pe platforma Mioveni, la începutul acestui an. Mişcarea sindicală a cauzat pierderi estimate de francezi la circa 13 milioane de euro. Nu atåt veniturile grupului au avut de suferit, cåt întregul eşafodaj construit de şeful Renault în programul de redresare denumit „Contract 2009“. Bossul Renault, Carlos Ghosn, recunoaşte, după potolirea spiritelor, că evenimentul din Romånia i-a dat palpitaţii. „Această grevă a fost un eveni