Un client al BRD a obtinut in instanta recunoasterea impunerii ilegale a unor comisioane, informeaza Urban si Asociatii, constatand ca decizia judecatorilor - considerata o premiera in Romania - ar putea deschide calea altor actiuni impotriva practicilor abuzive ale bancilor. Sesizarile privind contractele de credit s-au inmultit de la inceputul anului, a admis presedintele Autoritatii pentru Protectia Consumatorului (ANPC). In prezent, ANPC desfasoara controale, in aproape toate bancile, pentru a verifica daca sunt aplicate clauze abuzive. Numele institutiilor si practicile incorecte vor fi anuntate pana la sfarsitul lunii, iar ANPC ar putea propune chiar modificari legislative.
Clientul BRD a fost inscris in Biroul de Credit pentru neplata unor comisioane despre care nu a fost informatJudecatorii au decis ca banca a impus abuziv comisioaneleANPC desfasoara, in iunie, controale in aproape toate bancilePana la sfarsitul lunii, ANPC va anunta rezultatele controalelor si ar putea propune modificari legislative
In cazul clientului BRD, judecatorii au decis ca impunerea unor comisioane, fara o negociere in prealabil, este ilegala. Clientul BRD a aflat in momentul in care a vrut sa-si refinanteze un credit contractat in urma cu patru ani, ca era inscris in Biroul de Credit desi isi platise ratele. Acesta figura ca restantier pentru neplata unor comisioane pe care BRD le-a introdus fara sa le negocieze cu acesta si fara sa i le aduca la cunostinta.
Judecatorii au stabilit ca "banca nu a facut nicio dovada ca reclamantul si-a asumat obligatia de plata a comisionului de gestiune cont curent. Instanta a retinut ca o astfel de obligatie nu a fost asumata prin contractul de credit incheiat intre parti si nici prin vreun act aditional la acest contract".
Reclamatiile primite de la clientii bancilor s-au inmultit de la inceputul acestui an, a