Guvernul a cheltuit 2,5 milioane de euro pentru un site destinat oamenilor de afaceri, care aduce mai putini vizitatori decat pagina personala a unui elev de liceu. Portalul destinat oamenilor de afaceri din domeniul IMM www.business-entrepreneur.ro a fost finantat din bani europeni prin doua proiecte Phare si a fost dezvoltat timp de peste un an de 46 de experti, dintre care 31 erau romani.
Onorariile realizatorilor site-ului s-au ridicat la 1,8 milioane de euro, acestia fiind platiti cu aproximativ 675 de euro pe zi. In plus, pentru buna functionare a site-ului, au fost cumparate, contra sumei de peste 550.000 de euro, 15 servere, o platforma Oracle, cinci laptopuri, cinci monitoare, un retroproiector si doua imprimante. Cu toate aceste investitii uriase, portalul, lansat oficial toamna trecuta, nu atrage mai mult de 70 de vizitatori unici pe zi.
Firmele romanesti ar fi fost de 25 de ori mai ieftine
Cu toate ca firme private din Romania spun ca ar fi realizat aceasta lucrare pentru mai putin de 100.000 de euro, coordonatorul paginii de internet, Péter Barta, directorul executiv al Fundatiei Post Privatizare, sustine ca suma cheltuita este justificata, avand in vedere complexitatea site-ului.
Nemultumite de cum functioneaza portalul, autoritatile au decis ca, in perioada urmatoare, sa faca schimbari majore. Dupa ce site-ul a trecut in subordinea Fundatiei Post Privatizare, administrata de Comisia Europeana si Guvernul Romaniei, s-a decis ca noua denumire va fi esimplu.ro, iar logoul si sloganul vor fi schimbate. De acest nou proiect Phare se ocupa Ministerul Dezvoltarii. Schimbarile vor costa nu mai putin de un milion de euro.
Evenimentul Zilei Guvernul a cheltuit 2,5 milioane de euro pentru un site destinat oamenilor de afaceri, care aduce mai putini vizitatori decat pagina personala a unui elev de liceu. Porta