Transformarea centrului oraşului Ploieşti în zonă pietonală a produs un adevărat haos în trafic. Sursa: Marius Nica
Potrivit Primăriei Ploieşti, prin programul Civitas Success, în valoare de un milion de euro, cofinanţat de Uniunea Euopeană, trebuia să se dezvolte un sistem de transport ecologic şi să fie mai bine utilizată infrastructura rutieră. În plus, programul prevedea promovarea utilizării bicicletelor.
1 milion de euro a costat transformarea în zonă pietonală a centrului Ploieştiului
În realitate, acest proiect, pe care fostul primar PSD Emil Calotă l-a prezentat ca pe un succes al administraţiei sale, a produs haos în traficul din Ploieşti. A fost suficientă închiderea a două străzi din zona centrală, Mihail Kogălniceanu şi Toma Caragiu, pentru a paraliza circulaţia. „Nu înţeleg de ce nu s-au gândit la soluţii înainte de a închide circulaţia. Ca să tai centrul Ploieştiului ai la dispoziţie doar o stradă! Am ajuns să pierd clienţi din cauza aglomeraţiei“, spune, nemulţumit, taximetristul Dan Trandafirescu.
Dau vina pe bucureşteni
Blocada impusă de autorităţile locale în centru şi semaforizarea deficientă au efecte negative şi asupra transportului în comun. „Din cauza ambuteiajelor de la orele de vârf, autobuzele, tramvaiele şi troleibuzele au întârzieri pe cursă de până la 30 de minute. Ne cerem scuze călătorilor pentru disconfort, dar vina nu ne aparţine“, susţine Radu Popescu, directorul Regiei Autonome de Transport Public Ploieşti.
Autorităţile locale dau vina pe numărul mare de înmatriculări şi pe bucureştenii care tranzitează oraşul în drum spre Valea Prahovei. „În Ploieşti circulă mai multe maşini decât în tot judeţul Prahova, iar actuala infrastructură rutieră nu mai face faţă. În plus, din cauza lucrărilor de reparaţie a centurii de Vest, şoferii preferă să traverseze Ploieş