- Diverse - nr. 119 / 19 Iunie, 2008 Ingrijorate peste masura de numarul mare de accidente de circulatie, care au drept consecinte ranirea grava a multor persoane sau chiar pierderile irecuperabile de vieti omenesti, autoritatile romane cauta tot mai multe formule pentru a diminua acest fenomen. In ciuda faptului ca, desi cu pasi mici, sosele tarii arata mai bine, sa zicem, ca in urma cu 10 ani, dar nu la nivelul cerut de numarul mare de vehicule inregistrate in tara si de conditiile de trafic actual, accidentele se tin lant, nefiind o zi in care sa nu aiba loc vreun deces pe sosele. Chiar daca Politia Rutiera a anuntat ca, incepand din aceasta saptamana, numarul echipajelor cu agenti de circulatie care vor supraveghea traficul rutier, cat si suplimentarea echipajelor dotate cu aparate de inregistrare a vitezelor au crescut, ca prezenta pe sosele, indeosebi pe trasee ale drumurilor europene care strabat tara, accidentele continua sa de a de furca, cauzele acestora fiind diverse. In primul rand, se constata ca multi conducatori auto ruleaza cu viteze mult mai mari, peste limitele legale admise, ca pietonii nu respecta regulile de circulatie, ca, in ciuda interdictiilor, pe sosele isi fac aparitia carute cu tractiune animala, un real pericol, sau ca multi conducatori auto ignora avertismentele de pe panourile de avertizare. In asemenea conditii, la nivelul Guvernului, s-a apreciat ca este nevoie si de o mai buna pregatire, instruire a conducatorilor auto, in consecinta, printr-o recenta O.U. sunt prevazute noi reglementari pentru instructorii auto si pentru scolile de soferi, indeosebi cele particulare. Astfel, de acum incolo, instruirea practica a cursantilor acestor scoli se va putea face doar cu autovehicule care indeplinesc conditiile prevazute de reglementarile in vigoare, si doar cu persoanele care au efectuat in prealabil pregatirea teoretica intr-o scoala