CV-uri perfecte, scrisori de intenţie complete, joburi căutate pe internet sau în ziare, numeroase interviuri cu HR-i, cu manageri de departamente sau de instituţii. Pe lângă acestea, site-ul www.careerexperts.ro vă sfătuieşte să vă pregătiţi şi câteva recomandări.Interviul, ca orice altă metodă de recrutare şi selecţie, nu este perfect şi poate să identifice sau nu candidatul cel mai bun. Chiar dacă sunteţi persoana ideală pentru jobul respectiv, există posibilitatea de a da interviuri cu oameni neprofesionişti, care nu ştiu cum să vă pună întrebări şi să vă interpreteze corect răspunsurile. Dacă jobul a fost promovat, aveţi de concurat cu câteva sute de candidaţi şi puteţi pierde astfel slujba tocmai din cauza competiţiei.
De la pilă, la recomandare Pentru a evita toate aceste lucruri, puteţi lua angajatorul prin surprindere, adoptând o strategie inedită- recomandările. O persoană cu credibilitate în faţa angajatorului atestă o serie de calităţi pe care le-a constatat la dumneavoastră, care vă fac bun pentru un anume post. Recomandarea este diferită de o pilă pusă de cineva, prin faptul că se bazează pe calităţi reale ale dumneavoastră. Multe companii de top oferă bonusuri salariale angajaţilor care fac o recomandare ce duce la obţinerea unui angajat bun. În multe cazuri, angajatul care a făcut recomandarea este, o perioadă, parţial responsabil pentru rezultatele angajatului recomandat. Imaginea şi promovarea sa pot fi afectate dacă recomandă persoane nepotrivite cu nevoile companiei. Dar pentru că aceste politici nu se văd din exterior, recomandările sunt deseori confundate cu pilele.
Folosiţi networking-ul Recomandările funcţionează foarte bine pentru că, în angajare, nu contează atât ceea ce puteţi, cât ceea ce demonstraţi că ştiţi să faceţi. Dintre un angajat ce pare de nota zece pe baza a două interviuri şi unul care pare de nota nouă şi are