Pe parcursul campaniei pentru primul tur al alegerilor locale, Agenţia de Monitorizare a Presei a analizat informaţiile politice difuzate de cele mai urmărite şase televiziuni în principalele lor jurnale de ştiri şi articolele prezentate de primele patru cotidiene din România. (Au fost monitorizate ediţiile tipărite ale publicaţiilor Adevărul, Evenimentul zilei, Jurnalul naţional şi România liberă şi ediţiile principale de ştiri ale posturilor de televiziune Antena 1, Antena 3, Prima TV, PRO TV, Realitatea TV şi TVR 1.) Analiza arată că, asemeni alegerilor europarlamentare din toamna anului trecut, alegerile locale din acest an s-au desfăşurat în umbra preşedintelui Traian Băsescu. Ca şi atunci, pe parcursul actualei campanii electorale, şeful statului a fost cel mai mediatizat personaj politic, cu 102 apariţii în ştirile TV şi 165 în presa scrisă.
Traian Băsescu a reuşit să-i eclipseze în bună măsură pe principalii candidaţi la Primăria Bucureştiului - cei mai vizibili candidaţi înscrişi în cursa pentru alegerile locale -, a iniţiat cele mai multe atacuri, a fost cel mai criticat de jurnalişti şi a diluat, prin intervenţiile sale, temele propuse de candidaţi.
Bucureşti, în centrul atenţiei.
Devansată cu aproape două săptămîni de aventura candidaturii lui Sorin Oprescu, campania electorală a intrat, odată cu venirea Paştelui şi a minivacanţei de 1 Mai, într-o moleşeală din care nici unul dintre candidaţi nu părea dornic să o scoată. În treacăt fie spus, deşi alegerile locale sînt un fenomen politic ce implică întreaga ţară, de cele mai multe ori atenţia presei se îndreaptă spre cursa pentru Bucureşti. Dacă vreţi, un soi de demonstraţie prin reducere la absurd a rezultatelor ecuaţiei politice în care urmează să înscrie întreaga Românie. Ca un exemplu, în cazul alegerilor recent încheiate, în ştirile TV, candidaţii din Bucureşti au reprezentat 69%