CREŞTERE ● Cannes Lions, un festival de publicitate în plină expansiune.
Conform aşteptărilor Cannes-ul de anul acesta a înregistrat un număr record de lucrări înscrise (28000) în competiţie, provenite din 90 de ţări, cât şi de particpanţi, atât ca delegaţi, studenţi sau jurnalişti. Numărul delegaţilor cât şi al lucrărilor înscrise din partea României a crescut însă acest fapt nu a dus din păcate la obţinerea unui premiu.
Corespondenţă de la Cannes
CREŞTERE ● Cannes Lions, un festival de publicitate în plină expansiune.
Conform aşteptărilor Cannes-ul de anul acesta a înregistrat un număr record de lucrări înscrise (28000) în competiţie, provenite din 90 de ţări, cât şi de particpanţi, atât ca delegaţi, studenţi sau jurnalişti. Numărul delegaţilor cât şi al lucrărilor înscrise din partea României a crescut însă acest fapt nu a dus din păcate la obţinerea unui premiu.
Dacă ar fi să cuprindem într-o propoziţie tendinţele pe care festivalul de anul acesta le surprinde, cea mai bună descriere o găsim chiar în sloganul acestei ediţii: "big ideas can make anyone feel small”. Toate campaniile în general, indiferent de categoria la care au fost înscrise, au fost judecate din această perspectivă. Din acest motiv, ca un exemplu, cei de la BBDO New York au reuşit să obţină premii la diferite categorii (Promo Grand Prix, Media Bronze Lion, Outdoor Grand Prix, Cyber Gold Lion) cu o campanie (VOYEUR INTEGRATED CAMPAIGN) ce arată adevărata dimensiune a advertising-ului la nivel global. Ca o consecinţă a noilor tehnologii de care publicul dispune, advertiserii sunt obligati din ce în ce mai mult să improvizeze şi să adapteze din mers ideile şi campaniile la noile mijloace de informare şi exprimare.
POLIVALENŢA MEDIILOR. Campaniile încep să cuprindă din ce în ce mai multe medii de exprimare, iar diferenţele dintre aceste c