Romania a venit cu machete, ungurii au prezentat autostrazile construite.
Romania a ratat atragerea concernului auto german Daimler pentru constructia unei fabrici de 800 mil. euro, nemtii optand dupa mai multe luni de analiza pentru amplasarea noii capacitati de productie in Ungaria, la 80 km de Budapesta.
"In Romania nu putem avea controlul timpilor de livrare", au stabilit expertii germani, potrivit unor surse oficiale apropiate negocierilor. Verdictul in urma evaluarii celor doua alternative nu a putut fi combatut de autoritatile romane decat cu promisiuni.
Fabrica din Romania ar fi avut o cifra de afaceri de peste un miliard de euro pe an.
Motivul determinant al alegerii facute de constructorul marcii Mercedes a fost lipsa infrastructurii de transport rapid in Romania.
"Era un proiect foarte important pentru noi si l-am ratat la limita. Conditiile oferite de Romania erau mai bune, proiectul avea mai multa sustinere, insa discutia s-a transat pe baza faptului ca Ungaria are deja autostrada in zona amplasamentului avut in vedere de Mercedes, plus logistica necesara care sa asigure legatura rapida cu pietele din Vest. Tot ce am putut sa facem noi a fost sa le promitem ca pana in 2010 zona Oradea va fi legata de granita printr-o autostrada. Ungurii le-au aratat insa o autostrada reala, nu o macheta", au explicat pentru ZF sursele citate.
"In functie de criteriile de alegere, viitoarea fabrica din Kecskemet ofera clar cele mai bune perspective. Amplasamentul indeplineste toate cerintele calitative si cantitative pentru infiintarea unui centru de productie Mercedes-Benz", a spus Rainer Schmuckle, directorul de operatiuni al Mercedes-Benz.
"Este o pierdere importanta. Prezenta unui al treilea constructor, de talie mondiala, ne-ar fi ajutat sa devenim o putere auto de prim rang in Europa, deoarece era vorba si de