Noul SEAT Ibiza (nI) combina cu succes liniile armonioase ale conceptului Salsa (S), cu agresivitatea prototipului Bocanegra (B), afisand un design "macho" si mult mai agresiv decat cel al generatiei anterioare. Mai mult, Ibiza 2008 inaugureaza o noua platforma a grupului V.A.G, ce contribuie decisiv la obtinerea performatelor dinamice si a unei rezistente deosebite.
Scopul conceptului Salsa (2003), semnat de fostul designer-sef SEAT, Valter da Silva, si al modelelor ce i-au urmat (Altea, Leon, etc.) a fost de a trezi emotii, mai ales clientelei de sex feminin, printr-un design fluid, atletic si rafinat. Dar timpul a trecut iar Luc Donckerwolke, noul designer-sef SEAT (a fost la Lamborghini!!!), are ambitii si mai serioase, target-ul celei de-a patra generatii Ibiza fiind tinerii muscati de microbul volanului. Prin urmare, noul concept de design al SEAT, botezat "Arrow Design" (n.r. design de sageata), preia din liniile lui Salsa si le trece printr-un proces complex, in urma caruia li se adauga agresivitate si masculinitate.
Partea frontala este dominata de capota plonjata peste calandru si faruri, cu protuberante atent profilate in forma de "V". Design-ul lateral este suplu, precum corpul atletic al unei feline, iar spatele se incheie cu un hayon arcuit si o pereche de blocuri optice atipice, ce nu prea au nici in clin nici in maneca SEAT-ul. Din punctul meu de vedere, erau mai reusite cele ale generatiei anterioare.
Agilitate maxima
Platforma tehnica echilibrata, cresterea in dimensiuni (mai ales in ceea ce priveste ecartamentul fata/spate) si atentia constructorului spaniol la distribuirea cat mai buna a maselor, fac din noul Ibiza o masina foarte stabila si manevrabila. Daca alegi treapta de viteza optima, virajele rapide pot fi abordate, fara probleme, cu acceleratia la fund. Franele sunt ferme si nu "obosesc" rep