Dana Iordache, managerul care coordoneaza portofoliul de bauturi necarbonatate al PepsiCo in Romania, spune ca singurul lucru pe care l-ar schimba pe piata locala de soft drinks este indiferenta oamenilor fata de reciclarea PET-urilor.
Dana Iordache lucreaza de aproximativ doi ani in PepsiCo, una dintre multinationalele cele mai cunoscute si mai ravnite de catre angajatii care aspira la o cariera in marketing.
Managerul spune ca a ajuns in marketing printr-o imprejurare fericita.
Absolventa a Facultatii de Limbi Straine, sectia japoneza-engleza, ea s-a angajat imediat dupa terminarea studiilor universitare la o firma germana de consultanta in marketing si management. La putin timp, partenerii firmei i-au dat oportunitatea de a trece de la traduceri la consultanta, intrand astfel pentru prima data in contact cu domeniul marketingului.
"A inceput sa-mi placa marketingul, si pentru ca am vrut sa fac niste studii in domeniu, am ajuns la ASE (Academia de Studii Economice) la un master pe care l-am finalizat in 2002", explica Iordache. Tot dorinta de a se dezvolta profesional a determinat-o sa plece din firma de consultanta intr-o companie care i-a dat mai multe responsabilitati.
"Am plecat din firma de consultanta pentru ca am ajuns intr-un punct de unde nu mai aveam cum sa cresc, profesional vorbind. Faptul ca m-am format in stilul consultantilor straini cred ca a fost cel mai mare avantaj de care am beneficiat in primii ani dupa facultate", afirma ea.
Astfel, dupa experienta de inceput din consultanta, Dana Iordache a trecut de partea cealalta a baricadei, intrand in anul 2001 intr-o companie in care a trebuit sa puna in aplicare strategiile de marketing invatate. In Whiteland (unul dintre cei mai mari distribuitori de bunuri de larg consum), Iordache a intrat pe pozitia de marketing coordinator si a avansat apoi pana la