Intentionam sa revin asupra temei autostrazilor, cand a aparut propunerea cu "Suspendata lui Oprescu". Cu siguranta as fi fost taxat ca ii fac campanie "independentului". In urma cu patru ani am pledat la Primarie pentru o autostrada pe traseul Chitila-Basarab-Glina. Pentru tronsonul pe deasupra Dambovitei, aprobarea era cvasiunanima. Mi s-a explicat insa ca peste calea ferata exista un proiect cu francezii, pentru a fi casetata si deasupra sa fie construite moluri si supermarketuri. Pai, stimabililor, nu avem destule supermarketuri in oras? Pentru acestea se pot gasi destule terenuri pe centura, pe cand un alt culoar pentru o autostrada prin mijlocul Bucurestiului nu exista.
Intr-adevar, o autostrada suspendata pe un traseu printre blocuri sau peste cartiere ar sluti Bucurestiul. O suspendata pe stefan cel Mare/Mihai Bravu ar agresa si ea Capitala si nici nu exista locuri pentru benzi de urcare/coborare. Singurul traseu care n-ar incurca pe timpul lucrarilor si asa aglomerata circulatie de acum este cel peste calea ferata si Dambovita. Oricum, Dambovita romantica, cu salcii, a disparut de mult. Pe traseul Chitila-podul Basarab, practic nici nu-i nevoie sa fie casetate toate firele de cale ferata. Aici exista destule locuri pentru bretele de acces. si pe firul Dambovitei am identificat suficiente locuri unde pot fi plasate iesiri si patrunderi pe autostrada. Un astfel de traseu nu presupune exproprieri, care intarzie orice lucrare un an-doi.
Multi au ras de ideea unei autostrazi suspendate si a fost luata in bataie de joc. Este insa unica solutie pentru descongestionarea traficului. Nu stim pe unde si-o imagineaza Oprescu, sper ca nu peste cladirile de pe axa nord-sud, dar este posibila pe traseul descris de noi. Un proiect indraznet, dar nu nerealizabil. In plus, ar fi salvata si Gara de Nord, sa nu mai fie "mutata" la Chitila. Nu-i nevoie decat